En ny vän!

Jag har fått en ny vän! Tror jag. De sjuka är att jag har ingen aning om vem människan är! Det började med att jag fick ett vykort för någon månad sen. Från en Fredrik. Han skickade kortet från England och skrev att han hade det bra och att familjen var trevlig. Väldigt kul för honom, men jag känner ingen Fredrik! Skrivit fel adress tänkte jag och kollade den. De sjuka var att adressen var dataskriven på små färdigtryckta klisterlappar. Jag tänkte riktigt noga igen men kkunde verkligen inte komma på att jag känner någon Fredrik, så jag la ner de och kastade kortet. Igår fick jag ett nytt kort. Denna gången tackade Fredrik för uppvaktningen på hans student! Med foto och allt så nu vet jag iaf hur människan ser ut. Och jag har 100% säker på att jag aldrig sett honom förr. Malena kom på en fika och hon kunde inte heller komma på vem det var. Mysterium! Så Fredrik, om du nu, av någon anledning, skulle sitta och läsa min blogg. Så kan du väl vara snäll och berätta hur jag känner dig i nästa kort du skickar!

I morse när jag var ute och gick min numera dagliga morronpromenad hörde jag kyrkklockorna. Jag började fundera på vad som hände innan för kyrkväggaran. Var folk ledsna eller glada? Kom iaf fram till att kyrkor är ganska spännande! Jag är väl kanske inte särskilt kristen men jag tror iallafall på något. Kyrkan kommer nog alltid vara lite speciell. Det var ju där man döptes, där man stod och sjöng Idas sommarvisa och bara längtade till det härliga sommarlov man hade framför sig, där man konfirmerades, där man stått och sjungit altstämma ett flertalgånger, där man eventuellt kommer gifta sig och där man till sist tar förväl av livet på jorden. Man hinner tänka en del när man är ute och går, skönt!

Jorden skulle tydligen gå under imorse hörde jag. Men de verkade som att vi klarade oss. Fick lite panik när jag var uute och gick. Tänk om de var så att jorde skulle försvinna in i ett svart håll som de sa? Hur skulle de bli då? skulle allt bli svart? Skulle man få träffa alla som man känner och älskar igen? Det hela slutade med att jag gick lite fortare.

Sitter mest i soffan och slöar nu. Planerar att göra det större delen av dagen faktiskt. Ska se om jag hittar lite jobb att söka så att jag slipper bli rastlös de övriga 50% som jag inte är på saltan, kanske få till ett bra cv. Sen ska jag laga lax, träna och köra till Ystad och ha pass.

Hoppas ni får en bra onsdag! Halva veckan har snart gått=)

Kommentarer
Postat av: Idaho

Shit, vad skumt! Men kul. Har du fått ihop ett bra pass nu, då?

Puss!

2008-09-10 @ 12:10:55
URL: http://medketchuptack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0