Bråkig kroppsdel och benen uppe!

Sitter och väntar på att sex and the city ska börja. Det går ju två avsnitt i rad vatje kväll på trean. Hur bra som helst! Tänkte försöka få tiden att gå genom att skriva om vad som hänt på senaste!

Jobbade som vanligt i fredags. I Bjärsjölagård hos mina härliga människor! Trivs mycket bra faktiskt! I lördags sen då...Jag skulle jobba och stod redo i hallen för att cykla till jobbet. Skulle bara ta på min jacka, men kom inte längre än så. Min axel hoppade ur, igen! Jag är ganska van vid detta laget fast denna gången var det riktigt rejält! Vanligtvis fixar jag den rätt själv och sen är det inte mer med det, knappt någon smärta alls när den väl kommit rätt igen. Fast i lördags stod jag där. Fick fan inte den rätt! Skrek på pappa som yrvaket men snabbt kom till min hjälp...eller ja, han stod ganska hjälplöst brevid och tittade på! Efter många om och men (och en liten tår om jag ska va ärlig) fick jag den rätt, men shit vad det gjorde ont! La mig på soffan en stund och tog sen bilen till jobbet istället. Tyckte att det kändes ganska dumt att ringa 30 min innan och sjukanmäla mig en lördag. Lyckades aldrig få i 5:ans växel i bilen men de gick bra i 4:an också=) När jag väl kom till jobbet och berättade vad som hänt skickade de hem mig och sa att de klarade sig fint med en man mindre. Ringde till sjukvårdsupplysningen som tyckte att jag skulle åka in och röntga. Mamma och pappa jobbade, Gustav svarade inte och jag kunde inte växla. Så jag ringde till min snälla morfar som var nere på vår gårdsplan inom 5 minuter! 6 timmar senare var vi hemma igen. Axeln var röntgad och hade inga skador på skelettet. Läkaren tyckte däremot att jag borde bli opererad, så nu väntar jag på en remiss. Inte kul! Allt bara för att jag inte kunde hålla mig uppe på den där förbannade plinten på idrotten i 2:an! Är man klantig så är man! På söndagen hade vi ett lååångt instruktörsmöte på saltan och sen var det jobb igen i Beggelolo! Har sovit hos Gustav sen i lördags, har gått över förväntan. Börja vänja mig vid hans idéer nu. Vet inte om de är bra eller dåligt!

Ikväll satt hela familjen utom Dessan, som jobbar, i soffan och såg på TV. Madde var också med. André snackade om att han sett en råtta i vår källare imorse. Ingen trodde på honom. Tills Madde skriker "Åh fy fan, där e den!" Alla ställde sig upp i soffan! Pappa och André sprang in i finrummet och stängde alla dörrar så att den inte skulle komma nånstans. Sen lyckades André, utrustad med bandyklubba och pannlampa, på något sätt slå ihjäl den! Riktigt stor och riktig äcklig. Pappa ringde anticimex som trodda att den bara råkat komma in genom en öppen dörr men bad oss hålla koll. Det kan dom fet haja att vi ska. Funderar på att sova ett par nätter till hos Gustav!

 I helgen är det Öja och jag ska ut med Ida och co! Ska bli roligt, känns som att jag har jobbat många helger nu. Innan dess är det ju förståss sjöbo marknad. Ska tydligen regna hela markanden så mina förhoppningar är låga! Just de ja! Vi ska ju åka till Frankfurt och hälsa på Jessik snart! Ser fram emot det!

ca 35 min till SATC...ska förbereda mig i soffan!

Natti!


Kommentarer
Postat av: Idaho

Fy jävlar vad äckligt med råttan! Usch! Vi kanske ses något på marknaden? Om du tar dig dit trots regnet.. Hade varit skoj! Puss o kram!

2008-07-15 @ 23:23:31
URL: http://medketchuptack.blogg.se/
Postat av: Emelie

Det får vi absolut göra Ida...LÄngesen ju!

2008-07-16 @ 11:49:39
URL: http://emspace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0