2007

Tänkte att jag skulle försöka sammanfatta 2007. Inget lätt arbete, men jag ska göra mitt bästa!
Nu ska vi se hur det började:

Allt började med att jag blev singel i slutet av november 2006. När mitt långa förhållande med David tog slut vändes allt upp och ner. Jag inser nu i efterhand att det var inget bra förhållande och byggde på många lögner. Men de var trygghet och jag mådde riktigt dåligt en tid efter de tagit slut. Denna gången var det slut på riktgt! Efter en tids tänkande kom jag fram till att detta var vad jag behövde! Att helt plötsligt bli singel efter så många år innebar en hel del fest! Inte för att fira att jag var singel utan för att de var det ända man gjorde...festade och träffade folk. Jag bestämde mig för att så här ville jag ha det ett tag! Den 14 Januari kom och rörde till mitt liv ännu mer. Då hade ödet bestämt att min älskade farfar inte fick finnas hos oss längre. Jag hade en lång tid med stor sorg och saknad framför mig. Innan begravningsbyrån tog med sig farfar lovade jag honom att ta hand om farmor, som inte klarar sig själv pga demens. Jag satte enorma krav på mig själv och kände att jag var tvungen att finnas hos farmor dag som natt. Hon kunde ju inte va ensam! Jag fick snabbt ändra mitt beteende då hela mitt liv för ett tag kretsade kring farmor! Jag släppte taget en aning och drog ner på mina besök till 2 dagar i veckan.
   Livet måste gå vidare och bara några dagar efter farfars bortgång kom min och Jessicas 20-års fest på Ågården. En riktigt lyckad fest som jag alltid kommer att minnas. Mina planer om att vara singel ett bra tag ändrades snabbt när jag i början av Feburari under en av mina blöta kvällar på Bar á Bar träffade Gustav. En av de där söta och trevlig killarna tänkte jag, utan att lämna ut mittnr. Det hittade Gustav däremot själv dagen efter! Och en månad senare var det vi. Jag var kär! Finns det något underbarare? Ungefär samtidigt var det snöstorm och riktigt mycket snö ute! Våren rullade på..lite sen pga av det sena snöovädret! Under våren upptäckt jag att min relation till mina vänner blev starkare. Speciellt Jessica och Malena. Jag tror faktiskt att mycket har att göra med Gustav. Gustav gillar Jessica och Malena och är intresserad av hur det är med dom och vad de har för sig. Medans mitt tidigare förhållande inte alls brydde sig om. Och det känns som att Jessica och Malena gillar Gustav också. Att detta skulle betyda så mycket för vänskapen kunde jag aldrig ana.
  Jaha vad hände sen då? Det blev en tråkig sommar. Vädret var som bekant riktigt kass! Annars flöt väl allt på som vanligt. Jag sommarjobbade som vanligt på solkullen. Jag och Ida hade en galen helg i Helsingborg. Det blev mycket fotboll. Har alltid velat ha en pojkvän som idrottar så att man kan sitta på läktaren och vara en stolt flickvän. Men insåg snabbt att det tar ganska mycket tid och allt fick planeras efter fotbollen. Gabriella hade en trevlig 20-årsfest med helstekt gris och dans. Det blev en för de flesta trevlig kräftskiva hos Lina. Fast den minns vi egentligen inte.
   Höst blev det. Man kan väl säga att vi vid detta laget var gsnak vana vid höstklimatet. Vad hände då då? Skolan började förståss igen och senare på hösten gjorde jag praktik på Hälsostudion i Eslöv. Jag trivdes bra och utvecklades mycket som instruktör. Det blev lucia som jag tyvärr inte fick fira med Frenninge-vollsjö kyrkokör eftersom jag befann mig i Linköping. Där de naturligtvis inte ens hade ett normalt luciatåg i någon av de tre kyrkorna om finns inne i stan. Blev alltså inget live luciatåg utan fick nöja mig med de som vissas på svt. På tal om svt, julkalendern var riktigt bra detta året! Jag blev färdig med mina julklappar för första gången någonsin i riktigt god tid. Jag och Gustav bestämde att vi inte skulle köpa något till varandra utan åka på spa istället, så den värsta ångesten slapp jag. Min födelsedag firades med mina underbara vänner, och förfest hos mig innan öja. En riktigt lyckad kväll! Jul blev också riktigt lyckad. Första julen så länge jag kan minnas som jag inte såg på kalle anka ihop med farfar. Sorgligt! men det gick...det blev mellandagsrea, inte bara en dag...utan i stort sett alla dagar som affärerna var öppna var vi iväg! En mysig dag i malmö med Mina bästa vänner Jessik och Mallan, med shopping mat(mycket mat) och bio! 
   Nu börjar det gå mot sitt slut, om ni inte redan somnat tänkte jag berätta att nyåret firades ihop med Gustav hos Ted och Therese. En mycket trevlig kväll med lagom mycket sprit. Det var det viktigaste.

Såja...Året avklarat! Hoppas jag inte glömt något viktigt! Eftersom Jessica åkt ska jag försöka skärpa mig med att skriva blogg. Vi får väl se hur det går!
   Ser fram emot 2008! Hoppas att det blir som 2007 som faktiskt var ett riktigt bra år om jag tänker efter. Farfar får jag ändå inte tillbaka hur mycket jag än vill!

God fortsättning på det nya året! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0