Fortsättning

Fick sluta ganska tvärt sist känner jag...Den dator vi har tillgång till finns i vårt personalrum. Sist när jag satt och skrev så kom de in två i personalen och satte sig så de kändes inte så bekvämt att fortsätta!
men nu ska vi se vad som hänt sen sist! Jag och Emma börjar trötta på att bo på hotell. Konstigt nog! De är kul ett tag men sen längtar man bara hem till de vanliga igen! Vi börjar få hemlängtan. Men snart åker vi =) Vi fortsätter glassa runder. Vi sover äter tränar och masserar. Vi har blivit timanställda här på spat. Så vi jobbar extra på helgerna och tjänar pengar. Nu den sista veckan kommer de även att bli på vardagarna för de har dåligt med folk. Så vi bor gratis, äter gratis, tränar gratis OCH tjänar pengar! Mycket bra! I tisdags åkte vi till Göteborg och shoppade. Träffade på lite kännt folk: Hamza(vet inte hur de stavas) i "Andra avenyn". Den turkiska tjejen i "se upp för dårarna" och Angelica som var gift med Bingo Rimér. Såg även Anders hansson från vallarum...men han räknas inte in bland kändisarna(!!) Shoppade en klänning(så klart) och ett par stövlar.
Igår var det Alla hjärtans dag. de flesta tjejerna som jobbar här på spat är singlar och kallade denna dagen för Alla hjärtans jävla skit dag! Jag och Emma höll med eftersom vi inte fick va hemma hos våra pojkvänner. Vi började dagen med att hänga med de andra tjejerna till Laholmens hotell och åt frukost. En grym frukostbuffé som hade allt och kostade 45 kr. Vi satt vid fönstrena och hade utsikt över havet. Riktigt mysigt och riktigt trevliga tjejer! Sen började vi jobba kl 13.00. Jag hade inte så många behandlingar så jag stod ute i receptionen och hjälpte Kajsa att packa upp nya varor som kommit. När jag står där mitt uppe i dyra dagkrämer kommer en tjej nere från hotellreceptionen med en stor bukett blommor. jag tog emot den eftersom Kajsa var upptagen i telefon. Tittade inte så noga på den utan fortsatte att räkna krämer. En stund senare stod jag ute i butiken och satte pris på krämerna och då  skriker kajsa i receptioen "Emelie blommorna är ju till dig!" Då hade min underbara Gustav skickat blommor =) det gjorde min dag kan man säga! Och min hemlängtan blev ännu större. På kvällen träffades vi tjejer igen, tror vi var 10 stycken. Vi lagade middag ihop och hade jätte mysigt!
Idag är Emma och jag lediga. Det är fint väder så vi tänkte gå in till Strömstad och ta en fika. Emma ligger i Aqua scapen just nu. Igen. Snart är de min tur. =) I helgen blir de jobb.
Ja de var väl i stort sätt de som hänt här uppe. Jag återkommer så fort jag får möjlighet!

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0