Gott och (mest) blandat!

Att vara nere är helt naturligt. och det är lika viktigt för vårt välbefinnande som att vara glad och lycklig. Sorgsenheten har en viktig funktion för oss, annars skulle den ha sorterats bort under evolutionen. Att vara ledsen gör bland annat att vi får sympati från andra människor. Ett bevis för att nedstämdhet är genetiskt är att den finns hos alla folkslag och att den tar sig samma uttryck överallt. Blinda personer visar upp samma ledsna miner som seende, trots att de fötts blinda.

Det är inte jag som är så klok att jag hittat på allt detta kloka själv. Jag var hos tandläkaren med farmor och läste detta i en Må Bra tidning som låg i väntrummet. Tyckte att de var bra skrivet! De är okej att vara på dåligt humör ibland. Det är till och med viktigt! Bra! Då kan man sura på!


Är annars på ett vädligt gott humör för tillfället. Jag har skaffat mig en timanställning på ett gruppboende i bjärsjölagård(också). Allt för att dra in så många slantar som möjligt! Kollade igenom min kalender igår och upptäckte att jag jobbar alla helger i April. Utom den helgen som Jessica kommer hem. Vilket liv!!


Uppdatering för Jessica: Med familjen är det fint. Som vanligt kan man väl säga. André fick hem sin studentmössa igår, och ska gå på bal den 23 maj=) Får en att minnas tillbaka på trevliga tider! Sen rycker han in i lumpen i januari tror jag. Så militärplaner finns kavr. Desirée har sökt till Lunds dans och musikal gymnasium. Hon var där för någon helg sen på audition, räcker tydligen inte med vanliga betyg från högstadiet. Ja...de va nog de hela.

Gustav fyller år på måndag...så nu behöver jag hjälp med presenttips från er, snabba sådana! Han önskar sig ingenting och tycker inte att jag ska köpa något heller. Han tycker att vi ska hitta på nått tillsammans istället. Typ resa i sommar. Men av erfarenhet (julklappen) så vet jag att  det blir sällan av. Därför känns de tråkigt att inte köpa något, om ni förstår hur jag menar. Så vad fan ska jag hitta på? Han har tjatat i evigheter om att han vill lära sig italienska, så jag har funderat på en italienskakurs på medborgarskolan. Sen vet jag att han vill ha en ansiktsbehandling så kanske en sån nere på saltan? Samtidigt känns de dumt att försöka hitta på massa saker bara för att de ska så vara. Hur ska jag göra?

Imorron är jag ledig, förutom att Svenne kommer och ska få massage. Måste verkligen komma igång med mitt projektarbete. Vet att om jag bara kommer igång så går de mycket lättare att skriva sen. Så är de alltid. Ska bara komma igång.

I lördags var jag på sexparty hos Ida. En mycket trevlig kväll som slutade¨på Lite mer. Det var 30 års och inga man kände. Men musiken var bra så vi shakade på ändå=)

Annars så händer de väl inte så mycket i mitt lilla tragska liv=) Samma funderingar som vanligt. Vad ska man göra i framtiden och när ska jag flytta hemifrån. Suck.

Ta hand om er mina vänner!
Puss och god natt


Kommentarer
Postat av: Jessica

Hej du! Jag är sa tacksam för att du skriver, LOVE to läsa era bloggar! Mallan har ju inte skrivit pa ar och dag, för JÄKLA daligt! :) Skönt att höra att du mar bra, det där framtidstänket finns ju alltid, undrar om det nagonsin kommer att försvinna.. Den dagen man checkar in pa Solkullen kanske.. Grattis till jobbet, mycket stalar som rusar in nu ju! Bra om vi ska kunna hälsa pa Mallan i Indien nästa var! :)
Angaende Gustavs present sa tycker jag italienskalektioner later som en bra idé! Gulligt och orginellt! Inget som hindrar att ni reser nanstans ända ju! Ha det underbart! Ses snart!!! Puss!

2008-04-02 @ 19:11:28
URL: http://nogg.se/jesssica

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0